Spar tid på innhold og markedsføring

060319_1341_Spartidpinn2.png

Tiden er knapp og i dag kreves det mer innhold for å markedsføre bedriften din enn tidligere.

Det gjør at du legger inn store ressurser på dette for å kapre det lille som er igjen av fokus hos målgruppen din.

Siden fokuset nå er fordelt på flere plattformer og videre inn i diverse kanaler, er det ikke lett å nå alle de potensielle kundene på samme tid.

Ved å korte ned tiden du bruker på innhold og spredning av innholdet, så får du enten laget mer innhold eller brukt tiden din på det du er best på.

Hele prosessen kan være lang og består gjerne av flere områder:

  1. Du må tenke ut en ide for en artikkel
  2. Selve formen på artikkelen skal på plass
  3. Når du har skrevet må du se over og rette skrivefeil
  4. Finne bilder som passer til, eventuelt ta nye bilder
  5. Logge inn og legge dette ut på hjemmesiden din
  6. Linke dette opp på Facebook siden til bedriften og andre sosiale medier du er på

Om du har en liste klar med ideer til artikler gjør det jobben mye enklere når du skal sette deg ned å skrive eller lage en video.

Det kreative er unnagjort og du må bare få tankene ned på papiret eller inn i kameralinsen.

Har du samtidig et fast opplegg på hvordan du strukturer innholdet, er det lett å følge malen og få det unna.

Videre kan du legge dette ut på hjemmesiden din, noe som er lett med dagens publiseringssystemer.

Ved å koble sammen de sosiale mediene opp mot hjemmesiden din, så slipper du å logge inn på hvert enkelt sted og dele dette der.

Om du får på plass systemene for innhold så sparer du altså mye tid.

Samtidig vil kvaliteten på det du deler bli høyere med systemer på plass, bare du legger opp nok til den kreative delen.

Jeg liker å sammenligne det med matlaging, der du gjerne har faste oppskrifter som også kan trikses litt med for å få det lille ekstra.

Hvis ikke kan det fort være at det går i glemmeboka, ikke blir gjort eller tiden strekker ikke til.

Det gjør at du får færre besøk på dine hjemmesider og fallende rangering i søkemotorene.

Kort oppsummert:

  1. Få systematisert prosessen din for å skape innhold
  2. Sett opp programmene som hjelper deg å dele dette på flere sosiale medier på autopilot

Vil du vite mer om hvordan du kan få til dette med din egen hjemmeside?

Sett opp et nettmøte med meg på https://calendly.com/makecustomers/15min

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.