Guide: Bedriftsoppføring i Google søk

Skjermbilde-2020-09-22-kl.-17.25.28

Hvordan kommer du opp på Google Maps, og ved søkefeltet ved søk på din bransje og stedet du er?

Illustrasjon av Google Bedriftsoppføring via Google Min Bedrift, på Google sitt søk.
Slik kan en bedriftsoppføring i Google Søk se ut. Se vår her: https://www.google.com/search?q=make%20customers%20as

Det er mange som lurer på dette. Selve oppsettet her er det flere som tar betalt for, men det er ikke nødvendig slik jeg ser det. Selvfølgelig, skulle du være helt i mot pc så er det nok ikke din greie. Du leser dette så jeg regner med at du da vil ta dette relativt raskt og enkelt.

Kom i gang på 5 minutter med Google Min Bedrift

Søk opp Google Min Bedrift(eller bare trykk her: https://www.google.com/intl/no_no/business/). Registrer deg med en konto der og legg til en oppføring.

Illustrasjon av hvilken knapp en skal trykke på for å opprette en bedriftsoppføring på Google Min Bedrift.
Trykk på den blå knappen for å legge til en bedrift når du er logget inn i Google Min Bedrift.

Da får du mange spørsmål som du må igjennom, blant annet hva bedriften heter, telefon, epost, internettadresse osv. Bekreftelsen kan enten skje ved at du bekrefter denne med en kode som blir sendt ut på din telefon som SMS fra Google. Det er en 6 sifret kode du må taste inn for å bekrefte oppføringen.

Start med å skrive inn bedriftsnavnet, guiden er veldig enkel å følge.

Når dette er gjort vil det ikke ta langt tid før oppføringen for bedriften din er synlig på Google Søk.

Videre kan du utvide denne annonsen med mye moro. Blant annet logo for bedriften, en bilde av kontoret eller butikken din. Andre bilder som er relevante kan også bli lagt til om du skulle ønske det.

Forsidebilder, logo og annet kan lastes opp til Google Min Bedrift.

Det er en bransje som blir din primærbransje som blir forespurt ved registreringen. Denne kan du nå utfylle med andre produktgrupper eller tjenester som du også driver med. Desto flere som finnes av de bransjene, desto større sjangs er det for at disse blir brukt av andre som søker. Annonsen eller oppføringen din på Google vil da synes enda mer. Flere øyne som titter på den fører til flere klikk til din hjemmeside. Noe som igjen kan bety flere kunder.

Er du klar for flere treff på din hjemmeside?

Det fordrer selvfølgelig at alt videre også er satt opp korrekt og profesjonelt.

Design, hastighet, bilder, referanser og lett tilgjengelig kontaktinformasjon på hjemmesiden for bedriften din vil videre være en stor faktor for om de som besøker den vil ønske å bli kunde.

Her ser du utdrag av vår førsteside. Vi har stort fokus på at du lett skal nå oss. Vi kan ringe deg opp, eller ring oss.

Alle besøk teller om du skal nå målene dine

Antall kunder som du trenger for å drifte bedriften din varier stort fra bransje til bransje og om du satser på private eller næringsdrivende.

For en byggmester kan et par henvendelser per år på hjemmesiden være mer enn nok til at det skal gi store utstlag på bunnlinjen. Er det derimot mindre salg i størrelse som det satses på mot det private så er det selvfølgelig et større volum som må på plass.

Uansett starter det hele med å være synlig nok til at folk finner frem til bedriften din. Har du ikke Google Maps oppføring i dag kan du enkelt sette denne opp som vist tidligere i denne posten. Er du avhengig av noen som kan guide deg igjennom det hele er det mulig å kontakte oss, legg igjen nummeret ditt på førstesiden så skal vi hjelpe deg på vei.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.