Få kontroll på internettmarkedsføringen din – Se hva du bør gjøre nå

092018_1224_Fkontrollp1.jpg

I en verden der det er uendelig med metoder for å markedsføre seg, er det vanskelig å ha full kontroll over hva som fungerer.

Det er ikke alltid at annonser fungerer og det merker du gjerne ved at salget holder seg stabilt, det kommer ingen nye kunder.

Samtidig er det noen som fungerer godt og gjør at du får flere kunder.

Har du flere annonser ute samtidig, gjerne på flere forskjellige plattformer er det nesten umulig å vite hvem av dem som fungerte … dersom du ikke har systemer for å spore dette vel å merke.

Bilde av briller og en fjernkontroll

Kontroll på markedsføringen din er rett og slett å vite hva som fungerer og ikke.

Har du metoder for å samle inn data om annonsene dine så kan du lett spore dette i ettertid.

Hvor kommer kundene mine fra?

For å få kontroll på markedsføringen din er det mange metoder du kan benytte. Her har vi noen eksempler:

  1. Spørre kundene hvor de fant deg
  2. Sende ut en spørreundersøkelse etter kjøp om hvor de fant deg
  3. Få kundene til å markere selv i et skjema ved kjøp på nettbutikken eller bookingen din
  4. Spore besøk på hjemmesiden din til hvor de besøkende kommer fra & anta at det stedet med flest henvisninger er der du får kunder fra.
  5. Spore konvertering av kunder ved å bruke programmer som setter sammen hvor de kom fra med informasjon om det ble et salg
  6. Legge inn Facebook pixel, for så å spore de enkelte annonser i forhold til om de kom til «Takk for kjøpet» siden din.

 

Over her er det nok noen kjente metoder i starten. Det som kommer videre i listen er for mange ukjent, men fullt mulig å få på plass.

 

Oversikt over et hav av annonser på bygninger

Det gjør at du får oversikt over hva som faktisk fungerer. Bør du ha annonse på nettkatalogen du betaler på årlig?

Bør du satse mer på Facebook annonser? Eller bør du legge mindre penger på Google annonsering, siden det likevel ikke har en effekt på salget?

Få kontroll med systemer

Sørger du for å ha slike systemer på plass så er det stor mulighet til å flytte pengene dit de fungerer og multipliserer seg.

Noe som vil sørge for en mer gjennomført markedsføring for bedriften. Da blir det klingende mynt i kassa til slutt.

 

Videre kan du bruke disse dataene som du høster inn til å spisse budskapet ditt.

Vet du for eksempel at alle besøk som kommer fra lokalavisen din alltid bestiller en befaring før de velger deg som håndverker?

Ja, da kan du lage en annonse som beskriver at du nettopp kan gjøre det. Du vil da få flere klikk på annonsen din, og flere klikk er mer oppmerksomhet. Det gir flere oppdrag.

 

I andre sammenhenger kan det være at alle som kommer inn via Facebook gjerne vil lese litt mer om deg før de går til steget med å ta en befaring.

Du kan da heller fronte en guide som for eksempel heter «De 7 viktigste spørsmålene du må stille håndverkeren din».

Legger de igjen eposten sin kan de få en guide tilsendt automatisk med et nyhetsbrev.

Du får da muligheten til å følge opp i ettertid, eller du kan ha en automatisk utsendelse av mer informasjon med noen dagers mellomrom. Helt til de potensielle kundene faktisk bestiller en befaring for oppdraget som de har tenkt å få gjennomført.

To personer som har et møte om kontroll på markedsføringen

Ta kontroll i dag

Virker dette spennende, lønnsomt og nyttig så kan du booke inn et møte med oss på https://calendly.com/makecustomers/hjemmeside , der du selv velger tidspunkt. Selve møtet foregår på PC, så du trenger ikke reise noe sted.

I møtet vil vi da gå igjennom situasjonen du har i dag med annonsering og hjemmeside, samt hva vi kan hjelpe til med på den fronten.

Er du klar for å ta kontroll og neste steg?

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.