7 Vanlige misoppfatninger om Hjemmesider

pexels-photo-212286

1. Det er vanskelig å oppdatere hjemmesiden

Hjemmesider kan selvfølgelig være vanskelig å oppdatere. Eller, du kan gjøre det enkelt! Det finnes nemlig muligheter for å oppdatere hjemmesiden din kun ved å bruke mobilen i dag, alt du trenger er epost koblet opp og sende avgårde det som du vil ha ut på hjemmesiden din. Videre er det selvfølgelig mulig å bruke både Word og Apper til oppdateringer. Bilder og tilpasninger skjer da i programmer du allerede er vandt til å bruke. Det skal ikke være nødvendig å gjøre det vanskelig i dag.

2. Hjemmesider er dyrt

Dyrt er relativt. Det kommer selvfølgelig an på ditt behov. Har du er klart mål, kan du spisse hjemmesiden din inn mot dette. Om ønskelig finnes det nok av muligheter til å sette opp en hjemmeside med ferdige programmer der du drar og klikker på elementer. Det fungerer helt ok for de som ønsker seg en plakat på nett med litt kontaktinformasjon. Ønsker du derimot å få kunder fra hjemmesiden er det litt andre kriterier som må på plass. Med alle systemene som finnes i dag er det ingen umulighet å få til dette på et budsjett som passer din bedrift. Får du attpåtil kunder fra hjemmesiden etter at den er laget, så er det en god investering. Noe som gjør at du kan bygge den ut videre.

3. Hjemmesider tar mye tid

Om du legger en plan for hjemmesiden vil det ikke ta mye tid. De som besøker den vil bli vandt til når den blir oppdatert. Legger du ut noe en gang i uken så forventer ikke folk mer. Det samme gjelder for så vidt på sosiale medier også. Lag en plan for når du skal oppdatere den, med hva slags innhold og følg planen.

4. Det er frustrerende å jobbe med hjemmesider

Frem til nå har det vært mange kompliserte systemer, gjerne utarbeidet av de som er programmerere. Klart det blir vanskeligere å oppdatere dem når det er komplisert. Heldigvis har vi kommet så langt at du kan bruke et kjent program som Microsoft Word til å oppdatere hjemmesiden. Kan du dette er det nok. En profesjonell part er uansett å anbefale i forhold til å holde det tekniske i gang i bakgrunnen. Litt på samme måte som jeg ikke nødvendigvis vet hva som befinner seg under panseret på en bil, så skal ikke du trenge det om din hjemmeside. Du vil bare nå målene for den.

5. Du må være teknisk anlagt for å holde på med hjemmesiden

Som nevnt flere steder her, så er det ikke nødvendig å være veldig teknisk anlagt for å holde på med en hjemmeside. Trykk og flytt funksjoner gjør det enkelt å tilpasse hjemmesiden. Samtidig som det holder å kunne epost for å oppdatere den med bilder og tekst. Kan du skrive epost, ta bilder med telefon og skrive enkel tekst så holder dette. Folkelighet blir satt pris på, en kjenner seg igjen. Du kan lære mer av oss om dette hvis du tar kontakt.

6. Hjemmesider er for de yngre

Dette er noe vi hører fra mange potensielle og faktisk kunder. Nå er jo de yngre blitt eldre de også. Internett er modent. Det vil si at den største gruppen med kjøpesterke kunder bruker internett daglig, og gjerne via mobil. Om du tidligere kun brukte jungeltelegrafen til å få kunder, så vil de yngre også bruke mobilen. Kundene søker opp firmaet ditt og ser hvordan du er representert, hva du tilbyr og hvilke tilbakemeldinger som du har fått.

7. Vi får ingen kunder fra hjemmesidene

Om du i dag ikke får kunder via hjemmesidene dine kan det være flere årsaker. Hovedårsaken er nok at fokuset ikke har ligget på denne fantastiske salgskanalen. Sjekk om nettsiden din ser pen ut på mobil ved å gå på denne linken http://ami.responsivedesign.is. Se litt på hjemmesiden din. Ser du med en gang hva bedriften din tilbyr av produkter og tjenester? Er telefonnummer lett tilgjengelig? Er det en side du vil besøke igjen? Lærer du noe nytt? Mange spørsmål, men du vet nok selv hvor jeg vil, men hva ønsker du for hjemmesiden din?

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.