Har du en plan for å tiltrekke nye kunder?

action-plan-brainstorming-complex-212286

Jeg hadde et veldig interessant møte her om dagen med en gjeng fremover lente, og svært talentfulle herremenn som i lengre tid har drevet med kunst og utsmykking av russebusser.

Oppdragene har mer eller mindre kommet av seg selv, men de har innsett at for å få system i sin business, må noen grep tas, både med det organisatoriske, men også med markedsføringen av bedriften, for å tiltrekke nye kunder.

Vi i Make Customers er opptatte av at vi, i samråd med kunde, legger en langsiktig plan som må jobbes med og følges opp.

Vi ønsker ikke å levere en nettside, og vinke “lykke til” til våre kunder. Derimot ønsker vi et samarbeid hvor vi hele veien optimaliserer, slik at vi hele tiden tilfredsstiller publikumet bedriften har/vil ha, og i siste instans blir en handlende kunde.

 

Hvordan gjør man dette? Selger ikke instagram eller facebook på egenhånd? Vel, i noen tilfeller KAN disse kanalene selge av seg selv.

Men du skal virkelig jobbe med innhold og oppfølgning om dette skal kunne skje.

Leder du derimot dine potensielle, og eksisterende kunder, via disse plattformene til en nettside der man enten kan handle direkte eller legge igjen informasjon til senere markedsføring, har du et langt bedre utgangspunkt for å gjøre besøkende til kunde.

Kunden må ha deg i bakhodet

I dagens harde konkurranse om å tiltrekke seg kjøpere, gjelder det å skille seg ut fra mengden.

Du kan ha verdens beste produkt, men det hjelper dessverre ikke dersom ingen der ute blir eksponert for det. Det er lett å tenke at man ikke har råd til å legge midler i markedskanaler.

Men har du egentlig råd til å ikke gjøre det? Kunden må ha deg i bakhodet til enhver tid, med små hint om at du er der.

Det er her den røde tråden med å eksponere i sosiale medier, for så å lede til nettside, hvor du til slutt kan gi et godt tilbud. I dag er du som leverandør dessverre en av veldig mange, og du vil vel at kunden skal gå til deg fremfor konkurrenten din?

 

Når jeg går inn på en gitt nettbutikk f eks for å se på hva de har å tilby, biter jeg meg alltid merke i noen få, enkle ting hva markedsføring angår; Har de en kundeklubb jeg kan melde meg inn i? Får jeg f eks noen rabatt første gang jeg handler der? er nettsiden sikker?

Det er noen flere ting jeg sjekker, men for ikke å overlesse deg med hva jeg som forbruker ser etter, koker det ned til at vi alle ønsker å få noe tilbake dersom vi skal handle noe.

Nederst i denne lille artikkelen, ønsker jeg å gi deg en liten pdf i gave, både som en liten gave, men også fordi innholdet i pdf-en vil være relevant for deg, dersom du har en eksisterende nettside, eller ønsker det. (Legg igjen eposten i bunn av siden her for å få den.)

Rom ble ikke bygget på en dag

Summa summarum handler det om at du må ha en plan for hvordan du vil selge inn nye kunder.

Dette kan være en krevende jobb, og har du ikke et eget team innad i bedriften, er det jo nettopp dette Make Customers skal bistå deg med.

En partner som har verktøyet og erfaringen med både alt det digitale, men like viktig, salget.

Sammen ønsker vi steg for steg å bygge en plan med deg som samarbeidspartner.

Rom ble ikke bygget på en dag heter det seg, men man kan bygge det nye Rom litt fortere dersom man har med seg ekspertisen til å veilede deg med de riktige valgene og verktøyene.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

Hvordan skape en lønnsom hjemmeside?

Vi har satt sammen en liten ebok til deg i PDF, som du kan laste ned på knappen under. Les den og se om det er noe du kan få nytte av!

Ta mobilvennlig testen?

Make Customers 2018 © All Rights Reserved.